Sunday, April 30, 2006

Neemt Reebok afscheid van Hiphop?

Sinds enige tijd sponsort Reebok niet alleen atleten, maar ook artiesten. 50 Cent, G-Unit, Jay-Z, ze hebben allemaal hun eigen (succesvolle) Reebok sneaker. Eind januari werd Reebok overgenomen door het Duitse Adidas voor $ 3,8 miljard, sindsdien gonst het van de geruchten over hoe deze twee voormalige concurrenten nu gaan samenwerken om marktaandeel van Nike af te snoepen.

Één van de geruchten was dat Adidas zich op het prestatiesegment zou concentreren terwijl Reebok zich op het goedekopere segment en de modebewuste consument zou richten. Dit blijkt nu niet waar te zijn.

Adidas zal zich meer op de teams concentreren, terwijl Reebok zich meer op individuele atleten gaat richten. Reebok's "I Am What I Am" campagne, waarin atleten en artiesten naast elkaar gepresenteerd werden zal ook door blijven gaan, maar... En dat is de grote maar: Reebok zal in deze campagnes steeds meer afstand nemen van de artiesten en zich concentreren op de atleten.

Een opvallende keuze aangezien de Sean Carter en G-Unit schoenen van Reebok tot hun meest succesvolle schoenen behoren.

JB

Bron: Metrodailynews

No comments: