Sunday, May 07, 2006

Idee: 10; Uitvoering: 1

Een geweldig idee van Paramount Pictures en de LA Times. In Amerika staan op veel straathoeken "Newsracks" dit zijn een soort frisdrank automaten voor kranten, je kent ze vast wel.
Ter promotie van de bioscoopfilm Mission: Impossible III werden zo'n 4.500 van deze automaten uitgerust met een speciale audiospeler. Dit kleine kastje was met een schakelaar verbonden aan het deurtje van de automaat. Als de automaat openging zou je dan het bekende Mission: Impossible thema horen. Hartstikke leuk idee!

Echter, wat gebeurt er als een Amerikaan, murw van de constante dreiging van ophanden zijnde terroristische aanslagen, een kastje met draadjes ziet in zijn favoriete automaat? Dan belt 'ie de politie! De politie wist van niks en schakelde de Explosieven Opruimings Dienst in... Deze vonden het ook verdacht, resultaat: BOEM! De automaat werd opgeblazen. De meldingen van vreemde kastjes in automaten stroomden binnen bij de meldkamer van 911, in één geval werd een compleet ziekenhuis ontruimd. Operaties werden stilgelegd, patiënten geëvacueerd, etc...

Hoe een leuk marketingidee vreselijk uit de klauwen kan lopen!

JB

1 comment:

Anonymous said...

rare jongens die amerikanen?! :-)