Monday, April 10, 2006

de Filmtrailer 2.0?

Je hoort iedereen over Web 2.0, het web waarin iedereen participeert, creëert, reageert en consumeert... User-Generated content is het marketing buzzword van 2006.

Dat het niet altijd goed gaat als je gebruikers zelf aan de haal laat gaan met jouw content hebben ze bij Chevrolet gemerkt. Voor de Chevrolet Tahoe, een grote SUV, werd een website opgezet waar je je eigen commercial voor de Tahoe in elkaar kunt zetten. Gevolg: veel filmpjes die kritiek hebben op de gevolgen van zo'n enorm benzineslurpend gevaarte voor het milieu. Het mooiste voorbeeld is dit filmpje, en deze is ook erg leuk (bron: Autoblog).

Filmdistributeur New Line Cinema gaat nog een stapje verder voor hun laatste film "Take The Lead" (trailer). De film gaat over een professionele danser, die op een school in New York de kids leert dansen. Op de site van "Take The Lead" kun je niet alleen je eigen filmpje met dansmoves in elkaar knutselen, je kunt ook mash-ups maken van de trailer en de muziek uit de film.

JB

No comments: