Tuesday, August 12, 2008

Tandpasta Idols...

"Lekker brood verdient Bona", "Even Apeldoorn bellen", "Foutje, bedankt", "Vier uur Cup-A-Soup"...

Allemaal legendarische reclame slogans waar creatieven bij het bureau uren/dagen/weken/maanden over nagedacht hebben.

Niet meer...

Procter & Gamble lanceert een campagne voor hun tandpasta merk "Crest" in de VS, waarbij ze de consument oproepen om de nieuwe slogan voor de smaak "Wintergreen Ice" te maken.

Op zich niet heel vernieuwend, wie heeft er vroeger niet een slagzin geschreven voor een prijsvraag?

In dit geval is de opzet afgekeken van Idols, komende maand begint de campagne met een commercial waarbij consumenten voor de jury komen (met onder andere chefkok Emeril Lagasse, het gezicht van alle campagnes van het merk sinds 2003) en hun slogan voordragen.

De campagne is het begin, en met de commercials wordt de consument opgeroepen om hun inzendingen te posten op Youtube.

Heel benieuwd wat er uitkomt...

via: Brandweek

No comments: