Friday, August 08, 2008

Starbucks: de evolutie van een multinational

Ik kwam vanochtend een interessant artikel tegen over de veranderingen die gaande zijn bij Starbucks. Hier in London is er bijna geen ontsnappen aan, alleen al bij mij om de hoek zit er op 500 meter 3 vestigingen van Starbucks, en nog 2 andere koffiehuizen.

Starbucks is sinds de oprichting in 1971 uitgegroeid tot een enorm bedrijf met ruim 15.000 vestigingen in 44 landen. En CEO Howard Schultz zei onlangs het volgende:

“We’re not this young, beloved, entrepreneurial enterprise anymore… We have to do business in a different way.”

Schultz trad in 2000 af als CEO, maar is sinds januari 2008 weer terug in het zadel. Zijn missie: terug naar de basis, KOFFIE!

Nu drink ik zelf geen koffie, maar het is wel interessant om te zien wat hij allemaal doet om van Starbucks weer een gezonde onderneming te maken. Vooral punt 14 vind ik interessant, niet omdat het vernieuwend is, maar gewoon omdat ik benieuwd ben of ze ook echt luisteren...

JB

Bron: Marktd (via: PSFK)

No comments: