Check deze adventure van Reach, een Canadees merk voor mondhygiene producten. Beetje ver gezocht...
Dus toen ik laatst op Miniclip, een site vol met minigames, deze twee games tegenkwam, was ik aangenaam verrast.
BP: een game voor de Amerikaanse markt, waarbij je een eigen benzinepomp moet runnen en zo snel mogelijk de wachtende auto's van benzine moet voorzien. Verschillende soorten auto's willen verschillende soorten benzine, bestuurders willen iets eten of drinken uit de kiosk, en jij moet ervoor zorgen dat ze dit allemaal krijgen en tevreden blijven.Met een paar auto's is dat erg makkelijk, maar als er steeds meer pompen bijkomen, steeds meer auto's en steeds meer extra services zoals verse koffie, sandwiches, wasstraat, bandenspanning controle, etc, wordt het behoorlijk spannend, en best moeilijk.
Een leuke game waar je behoorlijk wat tijd in kunt steken, de hele tijd met BP en de verschillende diensten die ze leveren op de voorgrond.
Voor een markt als Amerika, waar de merkentrouw ten opzichte van de benzinestations nog belangrijker is dan in Nederland, een uitstekende game!
In beide gevallen prima games. Laten we hopen dat we wat meer "serieuze" pogingen tot advergaming zien zoals de twee bovenstaande voorbeelden. Games die geïntegreerd zijn met de marketing boodschap of goed aansluiten bij het merk. In plaats van de losse flodders die een hoop bedrijven schieten in de hoop dat mensen het leuk vinden.
JB
No comments:
Post a Comment