Thursday, October 02, 2008

Waarom heb ik dat niet bedacht...

Soms zie je iets voorbij komen en dan wil je jezelf voor 't hoofd slaan en schreeuwen "Waarom heb ik dat niet bedacht".

Dit gebeurde mij de afgelopen dagen twee keer achter elkaar.

Eerst was daar "Graze" een bedrijf dat vers fruit en andere gezonde dingen toestuurt per post. Dit klinkt op zich niet zo bijzonder, totdat je de manier zit waarop ze dit aanpakken. Graze is opgezet door 7 vrienden die iets hebben met lekker eten, en voor lekker eten heb je goede ingredienten nodig.

Wat doet Graze? via hun website (www.graze.com) kun je kiezen uit een aantal verschillende "boxes" zo zijn er boxes speciaal vol met voedsel dat energie geeft, boxes met fruit vol met anti-oxidanten, en boxes vol eten dat je helpt herstellen na een sessie in de gym. Al het eten is onbespoten, vers, en komt van kleine bedrijven, al het verpakkingsmateriaal is recyclebaar en/of gemaakt van gerecylcled materiaal. Het eten wordt bereid in de Graze keuken en om 6 uur 's avonds komt de postbode het ophalen. Vervolgens ligt het de volgende ochtend om 9 uur op je deurmat (of in mijn geval: op je bureau).

Ideaal: gezond, niet vreselijk duur (een klein doosje kost iets minder dan €4.50, dat betaal je ook in de supermarkt hier), lekker en gemakkelijk!

Dat is 1...

Toen zag ik vanochtend het "Banner Concert" concept van de Belgische bank Axion, bedoeld om jongeren naar de bank te trekken. Een geweldig concept, een band treedt letterlijk op in een banner. Dit moet je zien om te geloven!

In beide gevallen uitstekende voorbeelden van "Waarom heb ik dat niet bedacht"...

No comments: